Ja då var de snart vår.

Har inte hänt så jätte mycket sen jag skrev sist. De e full rulle på jobb. Håller på att bygga om betsättaren men de börjar likna något nu. Men de är en del jobb med att bygga om den från 9 radig till 18 radig.
SÅ jag är mest i verkstaden och jobbar nu om dagarna men de gör inget för de e riktigt skoj.

I helgen var de rätt lungt. Lördagen började jag med att greja lite med min gamle bil. Skulle städa ur den och sånt. Ska sälja den nu för jag har inte tid att skruva med den. Så den har rullat vad den ska i mina ägor. Han har varit helt perfekt.  Har kört mycket med hanoch han har hjälpt mig att ta mig från de ena jobbet till de andra. Han Fick stå ut med en del skit på skolan men han klarade de också. Så nu e de någon annans tur att ta över och ta hand om den gule faran.

                   


Så nu kör jag sen en tid tillbaka en mitsubishi l200. Går fint som snus.

 Nu har jag fått dekaler på en också. Fin fint.


Vidare til vad som hände i helgen. I söndags var vi på auktion i trelleborg. Jag fick köpt en fyndlåda med allmoge saker i. Blev faktist ett rätt bra pris. Fick hela lådan för 820 kr.

  Här har vi dom 5 grejorna som jag ska behålla av de som fanns i lådan. Det var mest dessa 5 jag var ute efter.

 Kolla bara på detta snideriet på dena käppen. Kan de bli grannare.


Så resten av de som fanns i lådan ska nu säljas.

Veckan har börjat bra. Har jobbat och haft mig.

Har även fått hem lite saker som jag köpt på tradera.

 Denna kom idag. De e en gammal luffarkäpp. Riktigt fynd. Sitter fint i min samling.

 Dessa kom idag också. De är en gammal timmerbjörn och en gammal lyftkrok.

 En gammal instruktionsbok över Mccormick såmaskin för häst.

Ja de var de hela för denna gången.

Nu ska jag gå in och beställa lite fröer för de e jo snart vår så då får man jo ut och sätta lite grönsaker.

Ha de fint.

Jag ångrar ingenting, Jag har valt mitt sätt att leva.

Drängen I beddinge






Kommentarer
Postat av: Benny

Gillar dekalerna på den nya bilen! Ser ut som om du har gjort ett par riktigt bra antik-fynd också.

2009-03-27 @ 15:16:10
Postat av: !

du får ju ta och blogga lite oftare. det är kul att följa din blogg!

fd. beddinge bo

2009-04-15 @ 18:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0