Jag är en samlare.

Goddagens alla.
Då var du fredag kväll igen. Veckorna bara springer iväg. Har jobbat hela veckan. Har haft folk som har flisat allén. Så har hjälpt till me de. Och idag har man varit och hämtat lite reservdelar. Var även och hämtade fars bil idag och så lämnade jag min gamle. Måste jo laga den.,


Har även ställt in epan i ett garage nu så nu ska jag börjaskruva med den när som helst. De ska bli en totalrenovering.

Annars har veckan varit lugn.


Har fått hem några saxar till. Fick tre stycken denna veckan. har bara bilder på två men de kommer fler nästa vecka så då lägger jag in fler bilder.


 Fick denna idag.Har en märkning. Ethorin Storvik.    

 Fick även hem denna..

Har varit inne på en sida idag och läst om olika sax modeller. Har många årssamlande kvar..hehe.
Samlar även på gammalt järnsmide och Allmoge saker så de blir en del saker.

Håller även på med gamla lantbruksmaskiner och redskap.
Är helt enkelt en person som gillar att ta vara på de gamla.

Har sagt de hur många gånger som helst. Så mycket man har missat.
Som t ex när man drev lantbruket med häst. När luffarna vandrade runt på vägarna i Sverige och fick jobba eller spela sig till lite mat och ristade in sina märken i grindstolparna..
 
Man är helt enkelt född minst 50 år försent.

Så min tanke med att bevara gamla hästredskap m.m är att folk ska kunna se hur de gick till för. 
Har nämligen en stor dröm här i livet och de är att starta ett Lantbruksmuseum.

Med lite kortare ord så är jag en samlare som brinner för mitt intresse.

Nu ska jag dricka kaffe.


Ha de fint.

//Drängen


Kommentarer
Postat av: andreas

jaså ska du ut börja vårplöja nu:P

2009-03-03 @ 13:55:52
URL: http://tostorp.blogg.se/
Postat av: emelie

Känner man inte av linnex så är man omänsklig. Fattar inte hur du inte kunde känna något. Jag håller på och brinna upp bara jag tittar på förpackningen! Saknar dig!

2009-03-10 @ 09:24:15
URL: http://emelille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0