Ett tag sen nu.

Som alla mina läsare har märkt har jga inte uppdaterat på ett tag. Det beror på att de har hänte en hel del den sista tiden.
Förra veckan var vårbruket i fullgång så då blev de mycket  jobb. Så de blev att man jobbade  hela påsken. Fin fint.. Men nu är de bara potatisen som ska ner i jorden.Och så är de lite gödning som ska köras.

Har satt mina egna potatis också. Har några sorter av dom tidigaste sorterna så får vi se om de blir någon bra skörd. Ska sätta ett par sorter till så de får väl bli till helgen om vädret håller i sig.

De e riktigt skönt nu när de e vår och man har börjat kunna ut och greja i trädgården igen. Har satt mina morötter, sallad och rädisor. Skönt att kunna syssla med sina odlingar nu igen.

De e bara de att när de e vår och sommar så är man oftast ute och grejar så länge de bara går så man hinne rinte sitta vid datan. men ska försöka uppdatera lite oftare..hehe...

Har som vanligt gjort lite affärer på tradera. De har blivit ett nytt besman och ett par ljuster och en massa andra saker. De värsta är att de börjar bli ont om plats.

Får hoppas de snart är någon auktion här i närheten så man kan inhandla något nytt roligt till sin samling.

Nä nu tänkte jag hälsa på sängen för imorgon är de jobb som gäller och då ska vi sätta på radodlingshjul på Fendt 716.

Ha de fint.

Lev som ni lär.

Drängen i Beddinge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0