Fångstsax samling. Sigge är lite trött

Ja då var de måndag kväll igen..Lovade i lördags att jag skulle lägga in lite bilder på min fångstsax samling men hade inte rikigt med tid i söndags. I söndags grejade jag först lite här hemma i trädgården sen högg jag ved hos morfar.
Idag har jag gjort lite allt möjkligt på jobb. men nog om de. Tänkte lägga in lite bilder på mina nya och alla mina fångstsaxar.

Fyra av dom nyaste saxarna. Fick hem en till idag men har inte hunnit foto den.

Alla fångstsaxarna ligger framme på bordet.. riktigt grant..

Lite av dom andra fynden. Två gammla råttfällor, en väldigt ovanlig modell. 2 st ösa skyfflar och ett besman som är daterat 1766.
Riktigt granna saker.

Dena ena väggen. Börjar bli lite fullt men vad gör de.

Kommer ett foto på den andra väggen också en annan dag.
Sammanlagt har jag femton stycken saxar hemma nu. Kommer förmodligen snart fler.

Tänkte även visa er lite bilder på lilla sigge som är lite trött..hehe..
Varför ska hundar inte få ha de bekvämt om nätterna. här ligger sigge i min säng på sin egna huvudkudde.e han inte för söt??

Här är både jag och sigge lite tötta när vi låg och tittade på tv..hehe..

så ja idag blev de mest bilder men nästa gång skriver jag kanske lite mer.
Nu ska de drickas lite kaffe..

Kommentarer
Postat av: Anna

Det finns bara en som Sigge.

2008-09-30 @ 20:25:30
Postat av: emelie

ÅÅÅÅ sigge är den sötaste. Önskar att han kunde sova i min säng om nätterna. jösses vad jag saknar honom!

2008-09-30 @ 20:34:21
URL: http://emelille.blogg.se/
Postat av: andreas

jaha o där står brännvins flaskorna osså...hehe. ni e ju riktigt kära ihopa sigge o du. Ja vi får festa till jag funderar på att ha nån fest i oktober men skickar när jag bestämt mig

2008-10-01 @ 20:36:54
URL: http://tostorp.blogg.se/
Postat av: andreas

ja de kan man säga. du du kan komma ner med dina fångstsaxar o lägga ut i våra rapsfält på jobbet så vildsvinen kan hålla sig borta därifrån satan va dom har bökat på några ställe

2008-10-02 @ 21:32:29
URL: http://tostorp.blogg.se/
Postat av: Anonym

du o sigge har ente somnat ni har supt för myed ehhe

2008-10-09 @ 20:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0