Björnsax, sälsax

Ja då var de torsdag. fattar inte var veckorna tar vägen. Dagarna bara springer iväg.
Idag har jag gjort lite allt möjligt på jobb. VI har satt ihop potatis sorteringen. Vi ska förmodligen börja ta upp lite åpotatis imorgon. ska bli kul att se hur den maskinen fungerar.
De var jävligt kallt imorse men sen lite in på dagen så var de ju så jävla varmt.
När man väl kom hem så hade äntligen mina saxar kommit.
Det var en Björnsax och en sälsax till.
Rikigt granna var dom.
 Björnsaxen ihopfälld.Riktigt grova järn.

Björnsaxen när jag trycker ut den.. Rejäl sax.





Så nu har man åtta stycken fångstsaxar. Ja jag har sju stycken själv sen har far en men vi har dom tillsammans så.
Nu börjar de bli en fin samling.
Investerar man under en längre tid så kan man använda sina pengar till annat också. Så alla dessa saxarna är ju investering i mitt framtidsföretag.
Éfter som fångstsaxar inte är något man går och köper i en vanlig affär typ så gäller de att man köper dom när man väl får chansen.
Precis de jag gör nu..hehe

Den nya sälsaxen. Lite större och grövre än den andra.


Ja så nu har ju mina sxara kommit då ska ni även få se en bild på min nya hatt.
Hatten är riktigt fräck.


Lite skäggig men de e ju fredag imorogn och då e de trimmning som gäller.

Nä nu ska jag gå och och gå med hundarna.
Ha de gott.

Kommentarer
Postat av: Ben

Hatten passar perfekt! Du ser ju ut som en riktig "trapper" nu.

2008-09-05 @ 01:25:32
Postat av: emelie

snygg hatt!påminner om pappas. Jag letar fortfarande bil och det gör mig snart gråhårig. jag saknar dig!

2008-09-05 @ 11:15:02
URL: http://emelille.blogg.se/
Postat av: Lillebror

javisst. snart får jag hänga en sax på var axel också..hehe. du får snart komm ahem så vi kan ta en nhl match igen och en stor whiskey..hehe

2008-09-08 @ 21:42:30
URL: http://beddinge.blogg.se/
Postat av: andreas

fy fan va cool du e i hatten!!!!!

2008-09-12 @ 22:10:39
URL: http://tostorp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Kul att du samlar på saxar,men det är inge björnsax du har utan ett kallkälljärn för räv- betessax slår över huvudet och nacke.Den sälsax du tror du har är en vanlig gäddsax-gammal modell. Det är några fällor som är svåra att se på bild.Vill du ha fler saxar eller hjälp med identifiering. maila mig.

sev.nordströ[email protected]

2008-12-25 @ 22:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0