Lugnet efter helgen.

Ja nu är det verkligen lugnet efter helgen.
Syster kom hem i torsdag och de var mycket kul.
I Fredags var man först på jobb. Gjorde lite allt möjligt i fredags. Sågade ner ett träd och körde bort det och skruvade på den nya silon vi ska ha till spannmåls pannan. När man slutade halv fem så var de snabbt hem och kasta in en färdigrätt i mikron och hoppa in i duschen. Maten var lagom klar tills man hade duschat klart. De blev en snabb fredagsmiddag..Hehe. När jag hjade klätt på mig och var klar så körde jag till george och hämtade han sen stack vi till Veberöd och hämtade Björker och sista stoppet blev i Blentarp där jag plockade upp Kicki. Sen bar det av till sjöbo.
Denna kvällen var riktigt rolig. Alla utom jag drack eftersom jag var taxi. Men hade riktigt kul ändå. Vi spelade spel och pratade och hade allmänt trevligt.
Hemfärden blev ungefär halv två ifrån sjöbo. Men när mna bara har ätit en färdigrätt är man ju inte så mätt klockan två på natten så de fick bli ett stopp på hydro i Veberöd där de blev en korv. Sen bar det av till Blentarp där jag lämnade av Kicki. Efter de var de björkers tur sen till sist var de george. Efter de sista stoppet rullade 245:an hem mot Beddinge så var lagom hemma vid tre tiden.
Tack alla som var med i fredags för en trevlig kväll.

Lördagen började med att man vaknade klockan åtta så då blev det till att gå till affären och köpa nybakta bullar. Alltid lika gott.
resten av dagen blev de till att klyva ved hos morfar. På eftermiddagen åkte jag mor, far och Emelie in till Trelleborg och hämtade Benny och köpte kinesmat.
Resten av dagen/kvällen umgicks jag med min bror och mor och far.
Alltid lika kul när broren kommer hem och tar ett PAR öl ochh några whiskey..

Söndagen blev en riktig familjedag med fars dag frukost. Sen väntades de en lång skogspromenad med hundarna. Alltid lika trevligt..

Hela familjen lyckades bli samlade. Där är lite storleksskillnad melan oss syskon.

Och som vanligt när hela famlijen är samlad blir allting lika stressigt och riktigt hög ljudnivå i huset.

Men nu är de ny arbetsvecka igen.
Idag har man målat lite i de nya pannrummet.
Har även fått hem en ny ålsax idag. Riktigt grann.


Ha de fint. återkommer snart

Kommentarer
Postat av: Kicki

Alltid trevligt att spela spel och prata skit....:)...Trevligt att du var med....

2008-11-11 @ 22:50:35
Postat av: systeryster

Det var supertrevligt att va hemma och träffa er i helgen. Kan tänka mig att det var ett lugn som rådde i hemmet på söndag kväll när jag & Benny åkt och hundarna somnat. Tur vi inte alla bor hemma för då hade man ju fått ett nervsammanbrott efter en vecka =)

2008-11-12 @ 09:15:57
URL: http://emelille.blogg.se/
Postat av: georg

ja de va skoj den fredagen

2008-11-14 @ 22:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0