Singel!!

Ja de var ju ett tag sen man skrev. men ni föstår nu när de e sommar och sol då har man inte stunder till att sitta inne vid datorn. men men. vi drar en liten tillbaka blick över vad som hände i helgen.
De hela började i fredags när jag och george körde hem ett lass med 12 ton singel.vi skulle ha singeln till att göra gångar och parkeringsplatser vid huset här himma i beddinge.
Så de gick fint som bara den att kör ifrån veberöd med när vi väl var himma så tog vi och tippa de.. Fin fIn bunke.. de var bara till att spotta sig i nävarna och börja jobba.

När vi tippar lasset här himma                                                    
Kolla bara på min snygga klädsel..                      fin bunke de.

så vi satt först och snacka litt skit sen körde han him igen.
så då började jag och far attt jobba. så vi tog och rulla utt en del men sen fick vi hålla för min bror skulle ju ha litt att göra han me..hehe..
så man avslutade fredagen med att sitta i lusthuset med en kall öl och en go rom när man satt och lagade panntofflekorgen.

Lördagen..
Gick upp vid halv 8. skulle spela golf på granhyddan.
när man väl kom him igen vid 1 tiden så drog man igång och började jobba. då hade min bror också kommit så vi satte igång. när klockan började närma sig kväll alltså vid 6 tiden så hade vi gjort klart nästan allt och den där stora bunken med 12 ton singel var inte så stor längre. de e fint att rulla singel i rullebörar..
Förstår inte varför man ska springa på gym.
Avslutade kvällen med att sitta ute i trädgården och titta på lite fruntimmer som gick förbi och hade en kall öl samtidigt som man lagade sin korg..Nu e den nästan klar så nu får man snart börja på nästa.


Ja som sagt ni ser ju vem de e som jobbar..Hehe. Bor till vänster och så klart jag som öser.

söndagen. gjorde vi allt klart med singeln. så vi blev klarar i helgen. skönt som fan. så nu står det nya projekt och väntar. så de ska va..


Ja som sagt när man har jobbat hårt en hel helg så e de ju gott och lägga sig och vila litt en stund..


ha de fint alla.

Kommentarer
Postat av: Benny

Det blev djävligt fint i trädgården efter vårt arbete. Mina händer är dock numera obrukbara p.g.a alla blåsor. Behöver ni mer hjälp med vinklar och beräkningar är det bara att ringa in "kandidaten/snart doktor" Pacheco :)

2008-06-10 @ 22:58:58
Postat av: emelie

vad duktiga ni är. Jag älskar den bilden på dig o ammi. Saknar henne tokmycket!!

2008-06-11 @ 18:04:26
URL: http://emelille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0