Jaha. Då hade man lite tid över..

Ja då var de snart två vecka sen man skrev.. Som ni fårstår så springer bara tiden iväg..
Jag kan väl börja med vad som hände i lördagen den 5 juli. Jag, mor och far körde ut till klasaröd. Där var en auktion på en gård.. Mycket gamla roliga saker. Trodde inte jag skulle göra några affärer men de blev så bra priser. så man blev ägare till ett åder som är ungefär 100 år gammalt. Inte dumt alls. Fick även köpt en säcka kärra som är helt i trä med trähjul.Och i säcka kärra ingick en betgrep och en bessman från 1873. Jag lyckades också få köpt en gammal "domkraft" kallas egentligen lyftkraft men fungerade som en domkraft till hästvagnar. Sen var ju far tvungen att gör ett köp också så han köpte en gammal spinnrock.. allt som allt blev de 500 kr. inte farligt för allt de. hehe..
                        
Alla fynden.. Hoppas de snart blir fler auktioner..


I förra veckan så blev de till att åka till blekinge och montera ner en silo. så jag och erik körde upp på måndagen.. Var riktigt kul. blev väldigt långa dagar med mycket jobb men de gör ju inget. så på fredag middag hade vi plockat ner hela silon så då samlade vi ihop våra grejor och begav oss hemåt.

I helgen hände de inte så mycket grejade lite här hemma. Var på 80 års kalas på lördagen.. Tog även upp dom första panntofflorna. blev rätt bra skörd.. På söndagen var vi ute i hammenhög på lantbruksmuseum. .Jag kan ju barar säga att där var ju en hel del gejor som man hade velat ha hem..hehe... men men jag ska väl lyckas samla på mig en del jag också..

I veckan har de varit lugnt. har jobbat och stått i.. har gjort lite olika små jobb..
fick mina nya dekaler till bilen. Blev riktigt fräckt faktisk... Tror ente de e många bilar som har likadant..
Jag kan ju bara säga att en postgul volvo 245 är ju en gammal trotjänare som aldrig sviker en..
Framrutan
"De finns dom som skäms att syssla med jord, de e ju samma sak som att skäms på sin mor"..
Väldigt bra ordspråk ur en gammal film som heter skåningar.

Bakrutan.
Där har vi framtidsföretaget..

Nu ska ni inte tro att jag håller på med bil styling och sånt för de gör jag inte. för då hade jag inte sågat av fram spoilern med fogsvansen för att jag tyckte bilen var för låg..hehe måste ju barar visa vad man jobbar med och vad ens drömmar är..

Men de e klart de retar ju alltid någon men jag säger som Edvard persson gjorde en gång i tiden " Vi klarar oss nog ändå"

Ja nä nu ska jag gå och greja litt. Skriver säkert imorgon. Systern kommer hem imorgon kväll och de ska bli riktigt roligt..

Ha de fint alla...

Drängen

Kommentarer
Postat av: Anonym

jaha ja....inte jätte fint men ändå...den i bakrutan var ju lite sne..hihi

2008-07-19 @ 21:35:58
Postat av: Drängen

sne. nä jag skulle ente tro de. men som ni ser är första bokstaven stor och resten små. alltså är o:et större en t:et.

2008-07-21 @ 20:52:30
Postat av: emelie

Du har blivit utmanad. Läs reglerna påmin blogg.kram

2008-07-24 @ 22:28:31
URL: http://emelille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0