Blivit utkörd.

Ja goddag alla.
Idag har de varit lungt på jobbet. har suttit och grävt ut golvet i bilgaraget med en minigrävare.
När man väl hade slutat så körde man och fixade ny potatis och pappas present. sen Lastade jag ett lass med sten som vi skulle ha till kanten också i bilen.
Sen när man äntligen kommer hem och är hungrig som en varg så blir man nästintill utkörd så fort man kom in i köket. för då hade mor tömt kyl och frys och hade storstädning. Hon är ju stressad som bara den för det måste ju vara storstädat tills imorgon innen emelie kommer och ska presentera sin kille för första gången. Jag menar han är ju inte så petig..hehe. men de e soligt att jävlas lite med mor också..hehe. sen får man en order om att jag måste också städa mitt rum.. ´De e ju faktiskt inte så skit städa ju faktiskt innan jul..hehe... märks att jag inte gillar att städa. men får väl ta och göra de lite imorgonkväll när man kommit hem ifrån jobbet..

tog och startade grållen idag också och körde och hämtade vagnen och tömde den .  sen hörde man att de var tydligen fotboll idag. hade jag ingen anning om. hehe..
men men nog om denna dagen..

nu får vi ta och diskutera något som kan göra mig riktigt arg ibland.

I sverige så finns de ett företag som har startat ett projekt som heter håll sverige rent. dom kör runt och plockar upp "skrot" hos bönder och spillolja och gammalt bekämpningsmedel med mera.
Vissta jga kan tycka att de är bra att dom vill hämta gammal spillolja och sprutmedel och riktigt skrot. men de e de som kan göra mig så arg de e när dom tar och säger till bönderna att nu kan vi hämta ditt skrot. så ser dom en gammal maskin som står och så växer de lite gräs in i den och sånt. så säger dom att vi kan ju lika bra ta den också för annars kommer den barar stå där för där är ingen som vill ha de. och så åker den med till skrot. då tycker jag att då skulle man gjort så istället att mna skulle annonsera ut maskinerna om de e gamla hästredskap eller gamla traktorredskap som går att rädda och använda till museumföremål. Som ni kanske föstår så vill jag bevara gamla maskiner och min högsta dröm är att kunna öpnna ett lantbruksmuseum.
Så jag tänkte jag lägger in några bilder på en maskin som du verkligen inte ska få komma och hämta...

                                    
Såmaskinen Framifrån            Från sidan...                                            




Bakifrån.. den ska nog bli grann när jag får tid att göra vid den. köpte den biliigt. Kostade bara en krona..




Ja nä nu får de väl räcka för idag. hoppas ni tycker om att läsa min blogg..


Nyduschad. Någon go tös som vill sova säkert på detta goa bröstet.......

Ha de bra alla..

Hälsningar Mr Beddinge

Kommentarer
Postat av: emelie

har bloggaren gått under jorden? Tack för en trevlig midsommarhelg!

2008-06-25 @ 19:33:04
URL: http://emelille.blogg.se/
Postat av: emelie

har bloggaren gått under jorden? Tack för en trevlig midsommarhelg!

2008-06-25 @ 19:33:13
URL: http://emelille.blogg.se/
Postat av: Anonym

tror du på det sälv eller??? ingen vill väl det så som du ser ut nu...snälla ta bättre bilder.

2008-07-15 @ 22:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0