Mycke som händer just nu.

God kväll alla läsare.
Ja de har jo hänt en del sen jag skrev sist.
Murningen i stallet har fortsatt som vanligt på kvällarna.
I lördags hade jag 35:an ute och luftade sig. Så de blev till att koppla fjäderharven och börja köra upp en bit av stycket på gården.Då vi nu inte har marken utarrenderad längre så kan jag jo göra vad jag vill. Så därför började jag med att köra upp en bit som jag ska ha till grönsaker, pumpor, lök med mera till våren. Har nu kört över de med fjäderharven en gång för att få itu gräsrot sulan så jag de blir lättare för mig att plöja de. Plogen hade nämligen svårt att vända de ordentligt på grund av att de har varit vall där i 5 år. Men så är de när man kör med äldre maskiner men de är lite härlig känsla i de. 
Så förhoppningsvis ska jag förska plöja de till helgen så de kan ligga under hela vinter.
 

Hann även med att rensa jordgubbarna en sista gång för vintern i helgen.

Med andra ord livet rullar på som vanligt hos mig.

Nu ska här kollas upp lite om de är någon dans på gång i närheten någon helg.

Sen är de sängen som kallar då de är jobbedag imorgon igen.

Sov gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0