Fredag. Auktionsfynd

Ja då var de fredag igen. och man får väl ta och blogga lite.
Vi har fått silon klar i veckan och igår började vi torka kornet vi hade tröskat. så igår eftermiddag tröskade vi lite korn till.
sen idga har jag bytat olja på tröskan och sen körde jag och tröskade. men kunde bara tröska fram till 4 ungefär för sen började de regna som fan..

när man kom hem nu ikväll så hade ju mitt auktionsfynd kommit. som jag berättade sist så var jag med på en aukiton på tradera och så klart blev den jo min.hehe.
Och detta auktionsfyndet som jag är mycket stolt överär en vargsax ifrån Falun. Och enligt bondepraktian som fanns på stället som dom som sålde den ägde stod det att det hade fångats minst en varg med denna saxen.
Så det är ju lite extra kul. Och så är det ju en mer grej till min antika samling jag har i rummet och en grej till till början av museumet.
Här kommer några bilder på denna granna vargsax som jag fick så billigt som en tusenlapp med frakt. Inte alls farligt.

                    
Saxen e bit ifrån.                                 Närbild på saxen. fina spetsar.

Som ni ser är det tur att det var någon som ville ta vara på detta gamla fångstredskap. Perfekt museum föremål.

Nä nu ska jag gå och kolla om jag hittar mer auktionsfynd sen är de väl sängen som gäller för dennna drängen.

Ser att jag har en del läsare. väldigt kul att ni är inne och läser vad jag hittar på med så ni får gärna lämna en liten kommentar också. alltid kul.



Är glad att jag har lärt mig att jobba som fan och att samla på gamla saker.
Man ska leva upp tll sina drömmar sen om de dröjer tio år till dom blir uppfyllda men de e skit samma. lever man inte upp till sina drömmar så är de inga drömmar.

Ha de gutt.
Drängen

Kommentarer
Postat av: systeryster

TUSEN KRONOR???!!! för en rostig metallbit? Jag hade däremot kunnat lägga tusen kronor för ett par bra träningsskor =) vi har kanske lite olika intressen ler kram kram

2008-08-09 @ 11:57:08
URL: http://emelille.blogg.se/
Postat av: drängen

ROSTIG METALLBIT. nä jag skulle inte tro de. där äör ingen rost på den alls. hehe. ja jag tror också att vi har lite olika intressen..ehhe. men roligt att jävlas lite ibland..hehe. ha de bra. kram

2008-08-10 @ 09:44:58
URL: http://beddinge.blogg.se/
Postat av: andreas

ska du ha vargsaxen till att fånga grannen me? hehe

2008-08-11 @ 21:11:07
URL: http://tostorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0