Dräng

Ja goddagens alla. de var ett tag sen. men har haft en del att göra. har jobbat riktigt mycket sen har jag haft andra saker att sköta än att blogga. men nu tänkte jag att jag får väl ta och skriva litt..
Då var trösket klart nu och vi fick sått rapsen idag. jobnbade till halv nio ikväll. de e fint.
Igår när jah kom hem så hade jag fått två av mina och fars nya saker till museumet. de var två stycken så kallade skördetröskor.rikitgta fynd. där gjorde jag en bra affär.
riktigt grann. tror denna är yngst av dom två.

Riktg gammal och rätt så sliten. så de betyder alltså att denna har en dräng gått och slitet med en hel del.

fick även en gammal fångstsax till idag.denna saxen kommer ursprungligen från en man som emigrerade till canada 1924 och levde resten av sitt liv som trapper där. lite roligt när de finns lite historia bakom grejorna.,
Dena var för jävla grann. kommer passa in bra i samlingen.

Far har även fått köpt en äkta hajkäke, sandloppa och ett blad från en sågfisk.

Hajkäken. rätt grann.

Sandloppan

sågfiskbladet. för jävla häftigt.

Som ni ser så samlar vi på lite allt möjligt.
vi får väl se om de snart blir fler fynd på tradera.

från de ena till de tredje.
Jag har kommit och tänkt på de.
Dräng är inte bara ett jobb. att vara dräng är även en livsstil. man måste kunna leva som man lär och inte vara rädd för att jobba sena kvällar och helger. Man ska inte vara rädd för att bli lite skitig om nävarna. Är man rädd för några av dessa sakerna så fungerar de inte så bra att jobba som dräng.och då har man inte den livsstilen. så jag tror att om man ska jobba som dräng så ska man ha det som sin livsstil också.
SEn får folket säga vad dom vill. Man ska inte försöka vara någon annan än man e. jag jobbar själv som dräng och de är verkligen inget jag skäms för.
 Sen är det bara för folket att acceptera att man haer sin livsstil.

"Det finns dom som skäms för att syssla med jord, de är ju samma sak som att skäms på sin mor"

"Ja de e svåra tider nu. men de e bara att acceptera. Man får köra på så länge de går."

nä nu får de räcka för idag., skriver kanske imorgon. ha de..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0